Tiedote kaudesta 2024

29.4.2024

Tiedote QRF-Jäsenille 25.4.2024

QRF jäsenyys ja ajotapahtumat.

Jos tapahtumaan osallistuu ulkopuolisia, muuttuu tapahtuma yleisötilaisuudeksi, jolloin järjestävälle taholle (QRF Ry) tulee sellaisia vastuita, joita QRF Ry ei pysty järjestämään ja takaamaan. Tämän takia ajotapahtumiin saa jatkossa osallistua VAIN QRF Ry jäsenet.

Jäsenyyden hinta on edelleen pidetty mahdollisimman edullisena. Jäsenyys tullaan tarkastamaan ajotapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Ajettavat luokat 2024

Ajettavat luokat ovat 150J, 250 ja 250 Open, Open ja V35, SV.

2023 QRF jäsenenä oli vain 1 ATV luokan kuski. Ajotapahtumissa oli parhaimmillaankin vain 4 laitetta. Joissain ajotapahtumissa ei ollenkaan. Lisäksi radat, joilla vain 6h ajoaika, ei aika yksinkertaisesti riitä ajattamaan kaikkia luokkia.

ATV osalta hallitus on päättänyt, että ATV luokan osalta pidetään välivuosi (2024). Vuodelle 2025 tuleva hallitus tarkastelee tilanteen uudestaan.

QRF-Hallitus kannustaa kaikki ATV kuskeja jatkamaan ajamista crossiradoilla ja järjestäytymään siten, että vuodelle 2025 saataisiin järjestettyä lähdöt myös heille. Tähän tarvitaan useampi toimintaan ja ajamiseen sitoutuva kuljettaja laitteineen.

Kyselyn perusteella kehitettävät asiat

Kyselyn tuloksien perusteella, jäsenyys ja tapahtuma osallistumismaksuja pidettiin erittäin edullisina. Hintojen nostoa ehdotettiin, jotta saataisiin ajanottoa parannettua, sekä tapahtuma järjestelyjä kehitettyä.

Ajanottoon hallitus on tehnyt selvityksen ja päätettiin panostaa laadukkaisiin ajanottotarroihin. Ponderiperusteinen järjestelmä todettiin kalliiksi ja nykyisellä tulotasolla mahdottomaksi hankkia. Käytännössä tarvittaisiin sponsori tai useampi hankintaa varten.

Liputtajat ovat edelleen iso haaste ajotapahtumissa. ATK-osasto tutkii mahdollisuutta, jossa ilmoittautumisen yhteydessä voisi ilmoittautua lipulle ja näkisi liputtajien tilanteen (montako vielä tarvitaan). Jatkossa alle 15v eivät voi toimia liputtajina. Kannustamme kaikkia osallistumaan, niin saamme kaikille kivan ajopäivän.

Tapahtumapaikkoja pyritään sijoittamaan tasaisesti Suomen kartalle mahdollisuuksien mukaan mutta järjestelyt, ratojen hinnat + harrastajien sijainti vaikuttavat valintoihin.

Kyselyn nostoja:

Mikä oli parasta?

·         Isot hyppyrit

·         Tiukat kisat ja porukalla ajo.

·         Suuri osallistujamäärä

·         Yhteishenki

·         Ens kertalaisena se et oikeesti matalan kynnyksen alottaminen, eikä varikolla oo mitään sulkeutuneita kuppikuntia vaan uskaltaa jopa jutella muillekkin.

·         Hyvät järjestelyt

·         Hyvä yhteishenki porukassa👍

·         Tuttujen näkeminen

·         Kilpailut eivät ole aina samassa paikassa

·         Yhteishenki, riittävän usein ja tasavertainen kilpailu

·         Ajaminen samanhenkisten ihmisten kanssa ja kisailu

·         Oli paljon iloisia kisaajia

·         Yhdessä tekeminen, lasten ilo.

·         Hyvä henki, apua saa jos tarvitsee. Ja mukava kun juniorit pyörii mukana, yhdessä tekemistä.

Miten voisimme parantaa?

·         Etukäteen sopimalla kuka on velvollinen olemaan lipulla missäkin vaiheessa päivää. Nyt se aiheuttaa odottelua ja sekavuutta

·         Ehkä ainut huomiota herättänyt asia tapahtumissa oli lipputtajien saannin hankaluus ja siitä johtuneet pienet viivästymiset päivien mittaan

·         Mainostamalla

·         1 tai 2 ajotapahtumaa enemmän olisi kiva

·         Aikataulut voisi olla tarkempia ja niissä pitäisi myös pysyä

·         Aikataulu voisi olla tiiviimpi. Toki on ymmärrettävää viivytysten johtuvan yleisesti tekniikasta, jolle onneksi on tehtävissä paljonkin

·         Aikaa voisi olla enemmän erien välissä, että kerkee huoltamaan laitteet.

·         Kaikki mukaan tapahtumien järjestämiseen ja tekemiseen, että muutamien ai tarvitse hoitaa melkein kaikkea!

·         Olisi hyvä muistuttaa ennen jokaista kisaa kanssa kilpailijoiden turvallisuudesta. Ja jos jotain tapahtuu niin se tilanne purettaisiin esim what´s app ryhmässä mistä kyseinen tilanne johtui ettei se tapahtuisi uudestaan.

·         Ehkä voisi olla vielä lisä jaotteluna enemmän höntsä ajajat ja sitten kilpaa kilpaa ajajat. Jolloin matala kynnys säilyisi, mutta samalla kilpailuhenkisemmät saisivat oman lähtönsä 🤔

·         Voisiko kokeilla jossain tapahtumassa ostopalveluna ajanottoa tai kysellä hintoja onko edes mahdollista ettei osallistumismaksu nouse liika korkeaksi. Tällä tyylillä Harrikin ehtis paremmin ajaan😀

·         Ambulanssi/ensihoito paikanpäälle

·         Aikataulutus, jotta siinä pysyisi paremmin. Monta muuttuvaa tekijään on olemassa ja se on ymmärrettävää mutta kertaakaan ei olla aikataulussa oikein pysytty. Lippumiehet (ihmiset) kun saisi ennakkoon sovittua, ettei menisi aikaa siihen niin paljon. Esim kuljettajakokouksessa päätettäisiin kuka on milloinkin penkalla.

·         Erillisiä varsinkin junioreille suunnattuja tapahtumia joissa pelkästään ajotekniikanopettelua, NS leirejä. Toki väliajoilla muillekin vapaata pöristelyä

·         Tapahtuma paikkakuntien valinnassa otettaisiin huomioon eri puolilta Suomea tulevat harrastajat.   2023  4/5 kisasta on Tampereen alapuolella ja 1 kisa Tampereen lähellä , niin esim. pohjoisesta tulevalle osallistuminen on raskasta ja kallista.

Muut terveiset

·         QRF WhatsApp-ryhmä jatkossa vain jäsenmaksun maksaneille.

·         Yksi ryhmä kaikille. Myös junnuille.

·         Toivomme vilkasta keskustelua niin tekniikasta, ajamisesta yms.

·         Ilmoitellaan muille, minne mennään ajamaan. Porukassa mukavampi ajaa.

·         Sponsorointi sopimuksia kaivataan. Nettisivuilta löytyy sponsorointisopimus.

·         SOME ja videokuvaus innokkaita kaivataan mukaan toimintaan.

Oikein hyvää ajokautta kaikille. Tehdään yhdessä hienot tapahtumat kaikille!

QRF Hallitus.